tisdag 7 september 2010

Bloggarna fejkar sina hästars annonser

De flesta bloggarna (bl.a Schalalaaolsson, PonnyochRyttare, JohannaGrant m.m) har lagt upp i sina bloggar, fejkannonser på sina hästar.
Dem skrev att den som gjort annonserna har länkat till deras mejl. 
Bara det att man måste verifiera annonsen innan annonsen publiceras (genom mejlen).. 
En BIG miss av dessa bloggare? Eller vad tycker ni?!
PonnyochRyttare's "fejk"annons.
Hon skriver även såhär i inlägget..
"har fått en jävla massa kommentarer o medelanden på msn om att ragge var till salu o kollade ju upp detta så klart! o ja visst tro fan att någon tagit bilder på han!
och de värsta är att jävlen som lagt upp de har knäkt mitt lösen till hastnet men som tur var har jag ett lösen där som jag inte har någon annanstans så ska bara byta men alltså hans annons ligger på "min hästnet sida"
så har tagit bort den nu, men vilken idiot gör något sånt ?! vad känar dem på de lix. INGET!"
Hon skriver i alla fall att någon "hackat" hennes hästnetsida, vilket är nästintill omöjligt då hästnet har hackskydd.

Här nedan är Schalalaaolsson's inlägg om den "fejkade" annonsen.. 
Det står..
"KUL att man hittar sin egen ponny ute på annons fast med ett annat namn och som C-ponny osv. Men ändå - bild på mig och Winnie och länkat till MIN mejl och mitt namn.
Vafan är det för fel på folk?!
Exakt vad tjänar man på att göra såhär?Alla som ser annonsen så hoppas jag att ni förstår att det är FALSKT, Winnie är inte till salu. Absolut inte."

Ett tips till er bloggare - är inte era hästar till salu, gör inte annonser om dem då! ;)

1 kommentar:

  1. detdär tror jag faktiskt inte på! de skulle inte göra något sånt..
    Rosanna hastdiggaren.blogg.se

    SvaraRadera